Pokuta za vrácení neoprávněné pokuty. To je T-mobile.

Když se chce, všechno jde.  Myslíte si, že nemůžete zaplatit pokutu za to, že pochybila druhá strana smluvního vztahu a vzápětí zaplatit pokutu za to, že Vám první pokuta byla prominuta?  Tak to se mýlíte.

Víte, jaký je rozdíl mezi Chuckem Norrisem a  T-mobile, ČR? Žádný. U obou je možné i to, co je nemožné. A to i s neuvěřitelnou možnou další chybou, co by byla příčinou další, nové pokuty.

Příběh je prostý. Operátor si do mé banky poslal žádost na vyšší, než smluvenou měsíční paušální platbu. Banka požadavek logicky zamítla. Operátor nelenil a poslal upomínku za neuhrazenou platbu. Podotýkám, že včas neuhrazená měsíční částka za internetové připojení ve výši 249,- Kč byla pokutována částkou 108, Kč. 

Po vyjasnění, jak v bance došlo k nezaplacení sjednané částky, operátor uznal, že pokuta nebyla oprávněná a zavázal se, že vrácení již zaplacené pokuty bude řešeno snížením příští paušální platby. To proběhlo naprosto korektně a já věc považoval za vyřízenou. Ne však operátor.

Podle operátora jsem nedodržel výši smluvní platby – tedy výši měsíčního paušálu, který je dán smlouvou.  A toto nedodržení bylo sankcionováno další pokutou. Pokutou, že jsem – po odečtení neoprávněné pokuty od měsíčního paušálu – nezaplatil měsíční paušál ve sjednané výši. Zkráceně řečeno, moje chyba byla, že jsem souhlasil, aby mi pokuta byla kompenzována jednorázovou slevou na měsíčním paušálu. Zcela bylo pominuto, že tento způsob vrácení peněz navrhl sám operátor. Tedy kdosi, kdo se vám ozve, když zavoláte na zákaznickou linku.

Takže si dokážete představit, jak mi to zvedlo hlas při jinak poklidném telefonickém rozhovoru s operátorem, když mi paní nebo slečna „operátorka“ sdělila, že se tato forma vrácení peněz neměla stát. Že měl být navržen ze strany operátora (její strany = jen jiné osoby) jiný způsob vyrovnání. Pak by mi nebyla nová pokuta účtována. Uznala, že jde o chybu na straně operátora, ale fakturu měnit nelze. Prostě musím zaplatit další pokutu a pak se budeme domlouvat, jak mi peníze vrátit zpět. To mě rozpálilo do běla. Moje žena, poslouchající můj telefonát se zákaznickou linkou, několikrát hlasitě a zřetelně konstatoval, ať nechám ihned ukončit všechny naše smlouvy s operátorem a převést naše čtyři smlouvy ke konkurenci.  Reakce operátorky na sebe nenechal dlouho čekat. Prý ať navrhnu řešení sám.

Můj návrh, že uhradím prostě jen onu běžkou měsíční platbu po několikaminutové konzultaci s kýmsi v centrále operátora, byl přijat. A já žádal, aby na můj e-mail byl zaslán doklad o tomto hovoru a dojednaném řešení (zatím nic nepřišlo).  Myslíte si, že to byl happy-end?  Omyl!

Rekapitulací to operátorka téměř „rozčísla“ nanovo. Nebýt mé přiostřené pozornosti… Prý tedy ať uhradím pouze částku 250,- Kč a je po problému. JENŽE tím bych o jednu korunu přeplatil smluvenou částku a tu korunu by mi operátor zase mohl vrátit sníženou fakturou – tedy požadavkem na úhradu 248,- Kč. Tím bych opět porušil smluvní podmínky… respektive zaplatil bych méně, než mám a to by znamenalo udělení nové pokuty ve výši 108,- Kč v příštím vyúčtování…

P.S. A to by opravdu byl už náběh na můj Happy-end s tímhle operátorem. 

Autor: Aleš Baloun | středa 17.10.2012 7:00 | karma článku: 16,80 | přečteno: 1320x